Allt nyttigt är äckligt... nästan

Jag är en sån där jobbig människa som verkligen inte gillar frukt eller grönsaker. Eller jag kan ju äta annanas eller apelsin typ. Men jag klarar inte av att äta äpplen typ och jordgubbar tröttnade jag på när jag var lite yngre. Mamma gör fruktsallad varje dag till familjen men hon vet att jag är den enda som inte äter det.
Med grönsaker är det samma sak. Sallad har ingen smak längre och tomater är för slafsiga, inte sant?

Nu har jag kommit på något som är riktigt gott faktiskt. Det är ingen grönsak utan en rotfrukt! Det är inte mindre än palsternackan! Jag har det bästa tipset om hur man lagar till den. Man skalar den och lägger skär den till långa strimlor. Inte för smala för då kommer de bli brända. Sedan gör man samma sak med morötter (fett gott) och lägger de på en plåt och häller på olivolja. Men innan den ska in i ugnen så skalar man även lite potatis och lägger med på plåten. Man låter de sedan ligga i ugnen och puttra i 20minuter eller så. När man tar ut dom är de såååå goda!

Jag hade aldrig ätit detta innan, men brukar få det ibland när jag äter middag hos min älskling. Nu har jag inte ätit det på länge och det är långt kvar tills jag ska äta middag där och jag har ett sånt sug! Efter en freaking palsternacka - eller som jag kallar det - den gula moroten.

Nu tänkte jag gå och lägga mig. Jag har 5 och en halv timma på mig att sova innan jag ska väcka barnen för att de ska gå till skolan och dagis. Jag har en lång dag framför mig imorgon så kommer inte vara lika aktiv som jag varit idag, men jag ska göra mitt allra bästa, höhö.

(driver pojkvännen till vanisinne och skrämmer läsare muhah)

godnattis <3


Kommentarer
Postat av: Carrooouw

Sv: Tack sötnos! Haha, eller hur? Vi glufsar i oss grillchips som bara den när vi köper det.



Men till skillnad från dig här så gillar jag ändå nyttiga grejor också. Ananas som du skrev är jag ju besatt av, jag äter minst en burk om dagen. Jordgubbar hurrar jag också när jag får äta också!

Idag blir det dessutom pastasallad till middag, haha :P Men jag förstår om du tröttnat om du växt upp med det. Jag växte upp med typ... korv och makaroner :P

2011-01-11 @ 15:28:41
URL: http://carrooouw.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0